آخرين ارسالهاي تالار

خطا: mod_kunenalatest:كيوننا نسخه 1.7 (يا بالاتر) بر روي سيستم شما نصب نيست!
پیغام
  • Kunena is not installed or the installed Kunena version is not supported. The plug-in has now been disabled. Please install/upgrade Kunena to version 1.7 for the Kunena Discuss Plug-in to function properly.
متعادل سازی و بهبود ضریب توان بار نامتعادل، نامتقارن به کمک TCR مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
نوشته شده توسط admin   
جمعه, 08 اسفند 1393 ساعت 14:29

متعادل سازی و بهبود ضریب توان بار نامتعادل، نامتقارن به کمک TCR

توان راکتیو

مقدمه:

جبران کننده TCR یکی از پایدارترین و مهمترین جبران کننده های بار می باشند. برای اکثر اهداف جبران بار از جمله :

 

  • رگولاسیون ولتاژ
  • بهبود ضریب توان
  • تصحیح عدم تعادل بار

 

می توان استفاده کرد.

TCR یک عنصر کنترلر تایریستوری است که در آن یک زوج تایریستور در جهت خلاف هم سری با یک سلف قرار گرفته است. این مجموعه بصورت یک سوسپتانس قابل کنترل عمل می کند.

 

 

 

هر یک از تایریستورها در نیم سیکل متوالی فرکاس تغذیه هدایت می کنند. هنگامی که ولتاژ تغذیه در لحظه اوج(پیک) خود قرار دارد اگر تایریستورها را روشن کنیم (  )، تایریستورها به طور کامل هدایت می کنند و جریان عبوری از آنها مشابه جریان عبوری از راکتور می باشد که به خاطر خاصیت راکتیو بودن آن 90 درجه عقب تر از ولتاژ قرار می گیرد.

زاویه هدایت تایریستورها عموما با هم برابر می باشند. در غیر این صورت جریان در نیم سیکل مثبت و منفی متفاوت می باشد که منجر به تولید هارمونیک های زوج و dc در جریان می شود.

با افزایش زاویه آتش (کاهش زاویه هدایت) موجب کاهش مولفه های هارمونیکی جریان TCR شده است.این امر بیانگر این است که افزایش اندوکتانس راکتور موجب کاهش جریان و توان راکتیو می شود.

در حالت سه فاز از سه TCR تک فاز که به صورت مثلث بسته شده است استفاده می شود که باعث می شود هارمونیک سوم با گردش در مثلث به خط انتقال پیدا نکند. همچنین می توان از اتصال ستاره زمین شده استفاده کرد.

جهت کنترل TCR از دو روش استفاده می شود.

  • سیستم مدار بسته
  • سیستم مدار باز

سیستم مدار بسته همان سیستم فیدبک کلاسیک می باشد و کنترل مدار باز بدون فیدبک می باشد.مزیت اصلی سیستم مدار بسته دقت ان است و مزیت مدار باز پاسخ سریع ان می باشد. در اکثر موارد از ترکیب این دو سیستم کنترل استفاده می شود.

 

صورت مسئله:

در این مسئله همانطور که خواسته شده بود 5 بار با مشخصات زیر در شبیه سازی قرار داده شد:

1 – بار کوره القایی که بین دو فاز a-b قرار داده شد.

2- یک بار مقاومتی- سلفی به جای سه کمپرسور

3- یک بار مقاومتی –سلفی به جای 10 موتور و یک بار روشنایی

4- یک بار حرارتی (کاملا مقاومتی) و یک بار دینامیکی برای موتور های پمپ که همانطور که خواسته شده بود در هر لحظه 1 یا 2 یا 3 موتور در مدار قرار می گیرند.

5- و یک بار مقاومتی – سلفی دیگر به جای خط نورد

نسبت سیستم تغذیه برابر با 6 است.

امپدانس های ترانس هر کدام : 4%+j6%

شبیه سازی:

در ابتدا  شبیه سازی های مربوط به حالت قبل از جبران سازی را نمایش می دهیم پس از آن به محاسبه جبران ساز های مورد نیاز برای برآوردن اهداف بیان شده می پردازیم.

 

سفارش خود را ثبت کنید

نظر ها (0)
تنها کاربران عضو شده می توانند نظر ارسال کنند!
 
logo-samandehi